hits

3 SUNNE VANER DU KAN STARTE ALLEREDE I MORGEN

starte med en ny og sunn vane kan man gjre nr som helst, og det trenger ikke vre vanskelig eller planlegges p forhnd. Nye sunne vaner trenger heller ikke vre stooooooooore eller kompliserte, de kan vre sm og enkle ogs.

 

Sm endringer vil over tid vil fre til store forskjeller!!!

HER HAR DU 3 SUNNE VANER DU KAN STARTE ALLEREDE I MORGEN <3 

 

#1 ? DRIKK VANN

Kroppen vr bestr av omtrent 60 prosent vann. Blant annet bestr blodet frst og fremst av vann. Ogs musklene, lungene og hjernen inneholder mye vann. Vann har viktige funksjoner i kroppen, som blant annet fre oksygen til cellene, fjerne avfallsstoffer og regulere kroppstemperaturen.

Nr du ikke drikker nok vann, vil symptomene vre slapphet, svimmelhet og hodepine, og det kan g utover evnen din til utfre arbeidsoppgaver, hukommelsen og ta raske beslutninger.

Tommelfingerregel er alltid velge vann som trstedrikk fremfor annen drikke!

  • Start dagen med drikke et glass vann.
  • Nr du henter deg kaffe, ta ogs med vann.
  • Syns du vann er smakls, kan du pimpe den opp med skiver av agurk og sitron, eller annen frukt og br.

 

#2 ? FRUKT OG GRNT TIL ALLE MLTIDER

Helsedirektoratet anbefaler minst 5 porsjoner frukt og grnt hver dag. 1 porsjon tilsvarer ca 100 gram. Det er en sammenheng mellom inntak av frukt, br og grnnsaker og redusert risiko for hjerte- og karsykdommer og flere hyppig forekommende kreftformer.

  • Spis en banan til frokost
  • Legg noen gulrtter i matpakken
  • Forsyn deg alltid med grnnsaker frst, fyll opp halve asjetten med grnnsaker.

 

#3 ? PLANLEGG FYSISK AKTIVITET

Mange opplever at det er vanskelig f til de planlagte treningsktene. Man kommer hjem fra jobb, middag skal lages, barn trenger hjelp til gjre lekser, man m ta igjen litt jobb, og boom! Plutselig var det natta. Mange har ogs litt for ambisise planer for treningen, som ser fint og flott ut p papiret, men som dessverre ikke lar seg gjre i praksis.

Sett deg ned og se over kommende uke. Nr har du tid og mulighet til vre fysisk aktiv? Hvor lang tid kan du sette av, 15 min? 30min? En hel time? Hvordan skal du gjennomfre dette, g tur eller trene p treningssenter? Hvordan kan du til rettelegge slik at det blir gjennomfrt?

  • Gjr det enkelt med avtale p forhnd hva du skal gjennomfre til uken. Det kan vre noe s enkelt som en halv times tur tirsdag og torsdag kl.18.00.
  • Skriv det ned i kalenderen din, heng opp huskelapp p dren, informer partner. Slik gjr du det til en avtale for deg selv som de rundt deg er klar over.
  • Gjr klar ty og sko, og gjr unna andre gjreml enten fr eller etter, slik at de ikke kommer i veien.

 

NSKER DEG EN SUPER OG SPORTY UKE! 

#treningsblogg #trening #vaner #livsstilsvaner #livsstil #livsstilsendring #sunnerelivsstil #sunnere #sprekere #sportylivsstil #personligtrener #personligtrening #pt #ptjessica #motivasjon #inspirasjon #fitspo #fitnessmotivation #treningsmotivasjon #treningsinspirasjon #fit #fitness 

Ingen kommentarer

Skriv en ny kommentar

ptjessica

ptjessica

27, Eidsberg

Hei og velkommen til min blogg! Jeg heter Jessica, er 27 r og bor i Mysen. Jeg er utdannet PT gjennom NIAK, og jobber n p TEAM PT i Askim. Hsten 2015 begynner p Norges Helsehyskole i Oslo for ta en bachelor i Fysisk Aktivitet og Ernring. Jeg blogger om trening, mat, hverdagen som student p NHCK og som PT. Er du interessert eller lurer p noe? Kontakt meg p epost: jessica@teampt.no

Kategorier

Arkiv